isasjosten.blogg.se

allt eller inget

C-uppsats och Chokladballz

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft besök av min C-uppsatspartner och tillika goda vän Oliver. Om man kan säga att jag knarkar cola light, träning, och schampo så kan man definitivt säga att Oliver knarkar chokladbollar. Nu föreställer ni er säkert en plufsig kille med kladdiga fingrar men faktum är att Oliver är lång och gänglig och nästan kan gömma sig bakom en lyktstolpe. Att vara kompisar och experter på att snacka strunt och samtidigt försöka hålla fokus på något så ångestladdat som planering av en C-uppsats kräver sina knep, så därför var både energinivå och humörnivå lite viktigare än vanligt, och eftersom att Oliver i princip enbart föder sig själv med chokladbollar fick jag helt enkelt ställa upp. Vad gör man inte för en vän i nöd liksom. Jag bakade alltså givetvis chokladbollar imorse. Chokladbollar har jag inte bakat sedan jag mätte ungefär en pilatesboll i höjd och saknade framtänder. Därmed kan jag återigen klassificera mig själv som en amatör för området, men jag måste säga att jag lyckades riktigt bra. Fick tummarna upp av Oliver och han klämde nästan alla fyra. Det måste ändå ses som ett bra betyg. Hemligheten? Fingertoppskänsla och dubbel dos kaffe.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se