isasjosten.blogg.se

allt eller inget

En ny upptäckt

Kategori: Allmänt

Jag måste bara få dela med mig av en upptäckt jag gjorde här om veckan. Jag upptäckte biblioteket! Det hela började med att jag mitt under hemtentan blev desperat efter en bok om immaterialrätt, och vips dök den eminenta idén upp i huvudet på mig - jag ringer biblioteket, dom måste ju veta. Sagt och gjort, jag ringde bibblan och en trevlig telefonist vid namn Ingrid svarade och var så vänlig att hon kunde lägga undan en bok i immaterialrätt åt mig, och inte nog med det - hon kunde dessutom se till att den gick att hämta ut på mitt närmaste bibliotek redan dagen därpå. Gratis! Jag var förbluffad. Sedan när blev trevlig service OCH budtjänst gratis? Dagen därpå gick jag till biblioteket på Medborgarplatsen för att hämta ut min bok, och det var då jag upptäckte det. Biblioteket är ju fullt av spännande saker. Man kan låna både bok-böcker, ljud-böcker, tal-böcker och filmer om allt från Torsten Flincks barndom till om hur späckhuggare parar sig. Allt man inte vet kan man ta reda på på biblioteket. Jag valde att låna böcker om hur man tjänar sin första miljon och om hur man säljer sig själv och tar betalt. Tolka det som ni vill. Om jag kallar gymmet för mitt stammishak i dagsläget kan nog biblioteket bli mitt stammishak i framtidsläget. Jag fyller ju trots allt 25. Med andra ord har jag två veckor och fyra dagar på mig att klippa 60-talspage, skaffa linnekläder i skogens färgskala, peta fram glasögonen på nästippen och döpa om mig till Irmelin eller något liknande. Man vill ju inte sticka ut för mycket som ni vet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se