isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Gruppträning it is

Kategori: Allmänt

På onsdagarna brukar jag gå på Bodycombat, mest för att det är en vana men också för att jag tycker att det är ganska så roligt. Eftersom jag inte är typen som ägnar mig åt sysslor som "gå på bandet" eller "göra lite magövningar" utan föredrar att svettas tills jag dör och träna tills jag kräks så har gruppträning blivit grejen för mig eftersom att jag har insett att jag inte klarar av att pressa mig själv till max om jag är ensam. Dessutom tycker jag att det är 100 gånger roligare att träna med andra, och även om man inte känner varandra blir känslan speciell på något sätt jag inte kan förklara. Hur som helst, jag gillar gruppträning, och det kräver lite större anpassningsförmåga än ensamträning - vart var det jag ville komma?
 
Även fast jag inte bor i Vasastan längre åker jag hela vägen till bron på onsdagarna för jag känner liksom inte för att chansa och byta. Man vet vad man får och till skillnad från min mamma så går jag inte efter principen att "ta grisen i säcken" (läs detta så förstår ni vad jag menar). Onsdagar på bron it is så får det bli helt enkelt.
På samma sätt som måndagarna och torsdagarna i Hornstull, och söndagarna i Liljeholmen, och... ja ni fattar.
Gillar tradition och rutin, och lika mycket som jag vet hur havregrynsgröten smakar på morgonen vill jag veta hur klassen jag går på kommer att vara, och springer man på väldigt duktiga instruktörer, varför byta liksom?
Så nu vet ni varför jag alltid säger "njaa, men följ med på det här istället" när ni frågar om jag ska med på någon step-aerobic eller afrodans eller vad dom nu heter. Fråga kan man dock alltid göra, jag är inte omöjlig, men tänkte bara klargöra. Gruppträning it is och så kommer det att förbli. Så om ni frågar om jag ska med och gå på bandet är sannolikheten lika stor att jag säger Ja som att Sverigedemokraterna vinner nästa val (Tack gode gud för det). 
 
Dagens lärdom: Att äta choklad till lunch och sen vara så hungrig att man måste äta minst dubbla matlådor till middag en timme innan man ska träna är ungefär lika smart som att stoppa en gaffel i en snurrande blender (har provat). Eller förresten, det är skitsmart om man vill kräkas i sin egen mun och drabbas av ett håll från helvetet redan i tredje låten.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se