isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Jeanstips PLZ

Kategori: Allmänt

För er som liksom jag är födda med lite extra put i bakdelen men med en lite mindre midja känner ni igen er i det berömda jeansdilemmat. Vi har två val. Antingen kan vi välja byxor med hög midja, med betoning på HÖG. Gärna så hög att den får bakdelen att se längre ut än Michael Jordan i platådojjor. Alternativt kan vi välja ett par jeans med normal-hög till låg midja men istället med en glipa mellan rumpfäste och byxkant ungefär tillräckligt bred för att använda som cheeseburgargömma om vi skulle bli lite småhungriga. Faktum är att i mitt fall är glipan så bred att man kan rymma tre cheeseburgare eller åtminstone en dubbelburgare i den. Dessutom bjuder den in till en tydlig inblick i vad som händer där innanför. Att avgöra vad jag har för färg på mina trosor är idag för allmänheten inte särskilt svårt, med andra ord.
Givetvis innebär detta att jag oftare väljer byxor i den lite högre modellen, inte för att jag tycker att det är särskilt snyggt utan mer för att jag vill behålla mina underkäder dolda för åtminstone de jag inte känner.
Min fråga blir därför till alla Jeans-PRO's där ute; Vart hittar jag ett par jeans som inte delar skinkorna itu för att de är så höga men som inte heller lämnar ett tittfack brett som Jokern i Batman's leende? Vågar nästan utlova hittelön till första bästa värdiga förslag.
Tack på förhand!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tiger-jeans kanske?

    Svar: Ska testa! Tack :)
    isasjosten.blogg.se

    2013-01-16 | 08:17:10
  • mjau säger:

    Dr denim

    Svar: tackarrrr ;)
    isasjosten.blogg.se

    2013-01-16 | 14:34:52

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se