isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Kan Jang, en shot av rang

Kategori: Allmänt

Jag vill härmed slå ett slag för trolldryckernas trolldryck nummer ett, jag pratar förstås om Kan Jang. Visserligen så är det ungefär lika dyrt som att beställa årgångswhiskey på någon finkrog, men till skillnad från dubbelseende, illamående och baksmälla som påföljd är Kan Jang ett under för allmänhälsan, åtminstone när det gäller mig.
Jag har flera exempel på tillfällen då Kan Jang har varit min räddare i nöden. Har känt mig lite krasslig. Halsat några klunkar och vaknat upp dagen efter piggare än en piggelin och frisk som en nötkärna. Ibland tar jag mig en shot bara för att säkra upp. Vet inte vem den där Kan Jang är men han måste vara något medicinskt geni med trollstavar till fingrar, och han borde enligt mig tilldelas alla priser som finns inom medicin och dryckesvärlden, och jag lovar, hade Kan Jang funnits där bland all annan trolldryck på barhyllan hade jag valt Kan Jang-shots alla dar i veckan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se