isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Ledig?

Kategori: Allmänt

Idag är det fredag, och vädret är galet fint och helst skulle jag dra på mig pjäxerna och gå runt årstaviken och sen komma hem och stranda soffan ett tag, kanske kolla på nån förutsägbar film och kanske kanske om jag orkar lyfta gitarren och plonka lite och sjunga falskt i min ensamhet. Istället har jag sett till att planera in kanske femtiotvå "tråk-måsten" men även en par stycken "kul-måsten", eftersom att fredag är min "lediga" dag och även min berömda vilodag. Hur korkad får man vara, när man bokar in all överflödig aktivitet som man inte orkar eller hinner med under veckan tills den enda dagen man har över till att vila kroppen och knoppen? What's the point med the "Vilodag" liksom?
 
Idag står skjortprovning, tvätt, städning, hämta ut böcker och handla skruv på dagordningen. Dessutom har jag bokat in lunchdejt, kaffedejt, AW-dejt OCH kvällsdejt med en rad olika trevliga människor. Kan låta som att jag gått och blivit medlem på alla dejtingsajter man kan hitta på Google men faktum är att jag är alldeles för blyg för sånt. Kan till exempel nämna att en av dejterna är mamma och moster. Man tar vad man får liksom.
 
Men som jag brukar intala mig, man lär av sina misstag. Eller gör man det förresten?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se