isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Lyssna och lär

Kategori: Allmänt

Alldeles nyss när jag satt på tunnelbanan inträffade följande: två hemlösa möts i mittgången, och morsar glatt på varann. Den första utbrister: "oj oj här var det livat, har du fått ihop några kronor?" varav den andra svarar: "Ja, tolv spänn har du?" Den förste svarar igen: "bara en krona. Jag trodde jag hade en femma för jag skulle handla en grej men så vad det bara en krona". Vet ni vad den andra mannen sa då? Han sa: "men här har du fyra spänn från mig, det är bara att kämpa vidare", och så skrattade de båda och gick vidare. HUR FINT? Jag grämer mig fortfarande över att jag inte hade några cash på mig, och skäms samtidigt över att jag sitter och surar över bostadspriserna i Stockholms innerstad. Det är viktigt det där med perspektiv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se