isasjosten.blogg.se

allt eller inget

( - ) motivationssjukan

Kategori: Allmänt

Jag är inne i något skevt tillstånd för tillfället och jag undrar om inte någon smyginjicerar nån sorts tequila av dålig årgång i mig när jag sover för jag känner mig konstant full, och det är konstigt för vad jag vet har jag inte druckit en droppe alkohol på minst tre dygn, och full var jag senast på nyårsafton. Det tar mig minst tjugo minuter att sätta mig på skrivbordsstolen, kanske tolv minuter att logga ut från Facebook. Sen tar det ytterligare 10 minuter att öppna dokumentet jag sitter och bråkar med. Efter fyra minuter är det liksom Hokus Pokus - jag har trollat bort mitt Fokus. Det här skrämmer mig lite, men jag hoppas att det bara är någon snäll form av minusproduktivitetsvirus jag drabbats av som enkelt kan botas genom någon hemmasnickrad självkur. Antar att hela grejen beror på en hjärna som gått på högvarv lite för länge, precis som kroppen behöver sin vila behöver även hjärnan sin. Annars säger den ifrån och just nu skäller den ut mig för fulla muggar. Givetvis tog jag åt mig, men att låta både kropp och knopp vila vore att ta i, så när knoppen får vila, så får kroppen jobba istället. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se