isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Ny favoritkombo

Kategori: Allmänt

Min förra favoritcombo får se upp lite för jag har kommit på att jag nog gått och blivit lite kär i kombon Bodypump och Grit plyo. Man blir lite mentalt lurad på pumpen, eftersom att man vet att kräksträningen kommer efteråt känns Bodypumpen inte alls lika tung. Dock är den såklart tillräckligt tung för att endorfinerna ska komma löpandes och för att man iallafall i mitt fall skall svettas ut sju victoriasjöar på golvet. Att sedan vara alldeles hög på endorfiner är helt perfekt inför ett Grit-pass eftersom att man känner sig oövervinnerlig, superstark och dessutom alldeles lycklig. Perfekt innan-Grit-plyo-mode med andra ord. Idag studsade jag som en riktig bumbibjörn ifrån St Eriksbron till Hornstull (eller tja, studsade på bussen, men ändå), och dessutom fick jag återigen, efter lite tjat och övertalning sällskap av mina klasstjejkompisar Mikaela och Jessika aka tvättbrädan och killerbenen. Jag tror tamejtusan att endorfiner smittar för jag blir alldeles lycklig av att träna med andra, och att båda två dessutom lovade att följa med nästa onsdag gör att jag känner en liten seger. Sa ju det liksom. Dessutom vet jag ett par andra ladies som hakar nästa onsdag och förhoppningsvis blir vi ett litet gäng. Nu ska jag kräma A-rslet med voltaren, äta upp min havregrynsgröt och kanske skala en morot om jag orkar. Life as a student, som ni vet. Puss på er.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se