isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Pluggdejt

Kategori: Allmänt

Det här inlägget riktar sig till alla som liksom jag pluggar heltid och dessutom är apless på det men har minst en termin kvar att härda ut med studielån, havregryn, morötter, hemmajäst öl och framförallt ensamma långa föreläsningsfria vardagar. När jag är hemma ensam är jag nog handelshögskolans sämsta student. Jag gör precis allt förutom att plugga. Jag ringer och stör alla kompisar på jobbet, tvättar, diskar, duschar kanske till och med två gånger och stirrar mig blind på dataskärmen. Oftast slutar det med att jag åker och tränar någonstans tvärs över halva stan för att få lite sightseeing med på köpet och därmed kan fördriva tiden lite extra. Igår gjorde jag något annorlunda. Jag var på pluggdejt hemma hos Clara och Jonas. Alla tre pluggar helt olika saker men sitter vid samma bord med varsin dator och varsina par hörlurar i öronen. Ibland när det blir lite tråkigt tittar man upp och skrattar lite åt något löjligt, eller tåflirtar om man har lust, och ibland när man känner sig lite tom i skallen så ventilerar man tillsammans och hjälps åt. Det blev liksom trevligt att plugga helt plötsligt. Och just det, om det är någon som vet med sig att han är Jonas bortglömda tvilling går det bra att mejla mig. Han är nämligen typ världens bästa kille och borde klona sig i några omgångar för att göra kvinnosverige lite lyckligare. Fler Jonas åt folket!

isasjosten.blogg.se