isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Puss då

Kategori: Allmänt

Ibland tänker jag på de människorna som lär känna mig under vinterhalvåret. Det är nästan så att de borde undra vart deras kompis har tagit vägen på sommaren, jag ser nämligen ut som två olika personer eftersom att jag är vit som en sportsocka på vintern och svart som en lakritsbåt på sommaren. Såhär i vintertider när det i Stockholmstermer uttryckt är svinkallt (kom igen, det är det) kan det vara svårt för kroppen att anpassa sig, iallafall om man inte är född eskimå och har en kropp anpassad för isbjörnsklimat och antarktisvintrar. Min kropp är definitivt inte anpassad för vinterkyla och hur jag än försöker så kommer jag inte undan, jag transformeras till en sorts genomskinlig, narig, tårögd och snuvig version av mig själv. Eftersom att vintrarna är ganska långa i Sverige kan det här tillståndet bli ganska frustrerade - vad är poängen med att bo i ett land där man springer runt och känner sig som en het "ugly-people"-kandidat halva sitt liv liksom?
I det här läget har man två alternativ: Antingen gör man något åt saken eller så accepterar man, och försöker "hitta det som är fint" på sig själv som det så vackert heter. Vanligtvis brukar jag köra på alternativ nummer ett, och dra iväg på någon semester ett par veckor för att återfå min normala färgton, men eftersom att jag går i en skola som i princip inte tillåter ledigt längre än två dagar har alternativ nummer ett inte riktigt fungerat det senaste åren. Jag har därmed tvingats att acceptera det faktum att jag är och kommer förbli en genomskinlig nar-maja i åtminstone ett par månader till. Men så slog det mig idag: På vintern blir mina läppar väldigt väldigt torra, och därmed även väldigt väldigt svullna och väldigt röda dessutom. I flera dagar har jag attackerat läpparna med både vasilin, carmex och nuxe-olja och äntligen har jag fått bukt på torrheten. Till min förtjusning sitter dock svullnaden kvar, och likaså färgen, än sålänge iallafall. Jag gillar det. Pussmun är alltid trevligt, och dessutom slipper jag både läppglans och läppstift ikväll. Gratis! Bra vintern. Puss på er

 

Kommentarer

  • Clara säger:

    haha man kan ju alltid hitta något positivt i allt! Du är alltid fin förresten!

    Svar: men puss du med vackra clara
    isasjosten.blogg.se

    2013-01-27 | 21:40:59

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se