isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Snuvis

Kategori: Allmänt

Ibland är det bäst att hålla tillbaks träningsgalningen inom sig, även om det tar emot, men för min egen och mina medmänniskors skull gör jag bäst i att hålla mig själv och mina nysduschar bakom stängda dörrar ikväll. Att bli smygförkyld när man är diagnostiserad träningsnarkoman är ungefär lika irriterande som att stuka stortån eller bryta nyckelbenet. Det fyller liksom ingen funktion. Man är inte tillräckligt dålig för att få en anledning att bädda ner sig själv i sängen med kopiösa mängder choklad samtidigt som man tycker obeskrivligt synd om sig själv, men samtidigt hindrar det en från att göra det man egentligen brukar göra, som att köra bil, göra fotgymnastik eller som i mitt fall, träna. Att jag kvällen till ära dessutom skulle fått sällskap av en sjukt upptagen killkompis gjorde inte snuvan roligare, men i det här läget gäller det att vara en strateg. Min strategi är minst tolv timmar sömn, bada badkar, typ tre liter neseril och tre hundra Kan Jang-shots. Vila idag, all in imorgon alltså. Hörs då.
 
Dagens upptäckt: Kikärtor på burk är helt okej som snabbmat, och att Alicia Vikander måste vara Sveriges snyggaste tjej. 
 
Dagens lärdom: Josefin; Isa, vad är IBS, är inte det ett IT-företag? Jag: Njaa alltså jag tror att det står för typ International Business School eller något. Josefin: Googlar: IBS, det betyder Irritable Bowel Syndrom, vilket betyder tarmsjukdom, problem av typ 2 alltså. Hmm vad är det man säger, man kan inte ha rätt i allt....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se