isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Stress

Kategori: Allmänt

Något jag försökt lova mig själv för i år är att sluta stressa och försöka lära mig att varva ner en aning. Jag är en person som lätt stressar upp mig för allt möjligt och har mina närmaste otur och hamnar i mitt sällskap närdet är som värst kan det bli ganska otrevligt. Detta är en sida jag givetvis inte gillar hos mig själv och önskar att jag kunde trolla bort. Tyvärr har jag insett att det inte är fullt så enkelt, utan något jag måste jobba med varje dag. I min värld får allt gärna gå så fort som möjligt. Tid är inte till för att gå till spillo och så fort jag känner att världen runtomkring står still blir jag hetsigare än en kollibri på LSD.
 
Som vi alla vet är stress allt annat än nyttigt för allmänhälsan. Långvarig stress kan orsaka störningar i kroppens system. Dessutom kan det bland annat leda till bukfetma samt rubbningar i blodsocker och blodfetter. Som om inte det vore nog kan stress leda till allvarlig depression och har du tur klarar du dig med ett påsigt ansikte och ett par rejäla finnar runt hakan.
 
Med andra ord; säger det till mig själv lika mycket som till er - Sluta stressa! Ingenting förutom våra hjärtslag går snabbare för att vi stressar upp oss. Varje gång du känner pulsen stiga och bröstet knipa, blunda och ta några djupa andetag och fundera lite. Varför stressar jag? Kommer jag dö av det här? Nej - just det, precis. Vad är nästa steg? Red ut tankarna och försök att agera lugnt och metodiskt. Det är just precis vad jag försöker med nu.
 
Mvh inte alls stressad tjej (intalar mig själv)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se