isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Det är bara att bestämma sig

Kategori: Allmänt

I helgen sa en av mina stammisar till mig att "nä du, vill du ha vår får du åka till Las Palmas. Annars får du vänta tills slutet på April". Jag trodde inte mina öron och blev djupt besviken. Men sen bestämde jag mig för att inte lyssna på honom. Han kanske tror att han är väderguden själv, men det tror inte jag.
Så imorse, när jag vaknade vid sexsnåret sken solen som aldrig förr. Jag var tvungen att gå fram till fönstret för att kolla trottoarstatusen. Trottoarstatus var till min förvåning torrt med snöblandat grus. Lycka. Där och då bestämde jag mig. I min värld är det vår nu. 
Sagt och gjort, jag knatade ner till källaren och bar upp ett gäng vårjackor. Vägrade vinterjacka när jag åkte till gymmet på dagen. Vägrade tunnelbana när jag skulle åka hem ifrån Wanda och promenerade istället längs Götgatan i solen. Med kaffe i handen. I vårjacka. När jag sen åkte till gymmet för andra gången vid sjutiden hörde jag massvis med fågelkvitter och om jag inte har blivit koko av GRIT-passet jag var på nyss tycker jag nog att jag hör fågelkvitter fortfarande. Jag gör ett statement i detta ögonblick. Oavsett om det kommer snöa igen, och oavsett hur länge folk väljer att behålla sina tjocka dunjackor, toppluvor och slitna vinterkängor på har jag bestämt mig. Nu är det vår.
 
 
Dagens upptäckt:
1. Man kan googla hur bra man passar ihop med sin partner/dejt/plåster/den man träffar. Resultatet är läskigt detaljerat. 
2. Knästrumpor är tydligen the shit om man vill vara hipp när man tränar. Åtminstone om man är kille och spänner sig på innerstadsgymmen.
 
Veckans statement:
1. Nu är det vår.
2. Enkel matematik. Män/killar/karlars riktiga ålder - 4. Där har du deras mentala ålder. Dejta inte en sextonåring med andra ord.
 
Nu ska jag lägga mig och dö lite. GRIT:en har aldrig varit så tung som idag. Älskar det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se