isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Det susar i skallen

Kategori: Allmänt

Det är krig där uppe på hjärnkontoret för tillfället och hur jag än försöker bli tillfreds med alla tankar som susar runt så får jag det inte att fungera riktigt som det ska. Som tur är har det inte varit värre än att jag tjongade rätt in i en lyktstolpe på St:Eriksgatan idag eller satte mjukisbyxorna ut och in när jag skulle gå från Hornstull för en liten stund sen. Bjuder på den och tyckte till och med att det var lite kul själv.

När man är rörig i huvet gäller det att fördela tiden rätt, och schemalägga aktiviteterna man har för sig efter hjärnkapacitet, distraktionsrisk och energinivå ungefär. Som ett excelark där mitt är grönt de första timmarna för att bli gult kring lunch och sedan förvandlas timmarna efter middagstid till tokröda.

Jag rekommenderar alla att jobba excelark, för det kan vara ganska smart att känna till för att hantera tillvaron när den blir lite överbelastad emellanåt.

Min dag har varit väldigt effektiv tack vare det och jag har hunnit plugga effektivt, träna två träningspass, lunchat med två klasskompisar, och tagit en powernap på en timme trots att motivationen är på minusläge. Inte för att det behövs så mycket motivation för att P-nappa för det är typ det bästa som finns, men ändå. Dessutom sportade jag Converse idag, och fick vårkänslor ända in i ryggmärgen. Små saker...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se