isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Helgen i bilder

Kategori: Allmänt

Fredagen började med att jag vart på glatt humör av att mötas av nedan fantastiska huvudkreation som mannen på tvärbanan dagen till ära hade valt ut. Kanske ville han fira att det var fredag eller så kände han sig som en uggla. Vad vet jag. Jag tog en lattepromenad utan barnvagn i Sjöstaden och passade på att svänga in på bibblan för att låna en bok. Snart har jag ett eget bibliotek hemma hos mig. På eftermiddagen gick jag till jobbet. Ibland tänker jag att jag skulle kunna jobba gratis bara för p-matens skull. Låtsades vara Per Morberg och snortade rödvinssås med båda näsborrarna innan jag slängde in tuggan i gapet. Försökte vara kritisk men det gick liksom inte. Maten var perfekt - som alltid. 
 
På lördagen åkte jag till Älvsjö för dubbelpass. As usual. Den här lördagen var det skitkul att träna. Jag har ingen aning om varför. Måste vaknat i toppform och fått i mig trippeldos av dopamin på väg till busshållplatsen. Innan jobbet hann jag gå en promenad med Jossan. När vi gick förbi Snaps var uteserveringen öppen och fullsatt. Tänk vad människor blir törstiga av lite sol. Vi landade på Beefeater för att hälsa på våran kompis Kajsa. När vi satt där kom stammis-Bjarne inrusandes med tårar i ögonen. Bjarne är en sån där prick som man blir glad av att springa in i. Han är alltid på ett strålande humör och undrar en massa. Dessutom är han en livsnjutare av rang och om det är något kärlekspar som jag skulle kunna byta skor med om sisådär 30 år så är det definitivt Bjarne och Annika, för vem tackar nej till tremånaders-semestrar flera (!) gånger om året och vardagshäng på restaurang dagarna i ända? Hur som helst. Nu kanske ni undrar varför Bjarne var nära på att börja böla. Han hade precis satsat 48 spänn på lotto och vunnit 3,2 miljoner. Fem minuter och miljonär bara sådär. Jag gav honom en fet hög femma även om en liten del av mig önskade att det hade varit jag som hade vunnit dom där pengarna. Tänk vad många träningsdojor jag hade kunnat köpa då.
 
 
På jobbet sysselsatte jag mig med klättring på Åkes rygg innan gästerrna började rulla in. Efter jobbet tog vi en AW och jag landade i sängen alldeles för sent. Idag har jag suttit i kanske världens mest oergonomiska ställning och skrivit på C-uppsatsen. Dessutom har jag tränat, snart tvättat färdigt och lagat matlådor för ett halvt basketlag av det jag hade kvar i kylskåpet. Jag har tydligen blivit vegetarian.
 
 
Dagens önskan: En tidsmaskin. Seriöst. Den skulle jag kunna slänga in mina hårda avocados i, kanske stoppa in huvudet i för att få håret att växa lite snabbare, men framförallt stoppa in vissa människor av motsatt kön i för en liten förflyttning längs mognadskurvan. Ett par år bara tänker jag. Det hade varit perfekt. Nä hörrni. Back to business. Har tvätt som kallar... 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du skriver grymt bra, Isa!

    2013-03-18 | 14:36:18

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se