isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Helgen i en bild

Kategori: Allmänt

Jag måste snart skaffa mig ett par snabba brillor för satan i gatan vad helgerna springer förbi. I fredags jobbade jag bokstavligen talat röven av mig. Vi börjar få ett jädrans snurr på Kung Albert och i fredags var det full kareta utan stopp med en matsal som var mer överfylld än vad min mage (som förövrigt håller på att spricka) är just nu. I lördags var det dubbelpass i Älvsjö, som vanligt fast inte som vanligt för den här lördagen knäckte jag till foten. Självklart känner man ingenting när det väl händer men två timmar senare gick den inte att gå på. Hittade inga gasbindor så lindade den med boxarlindor istället och det funkade minst lika bra. Sen var jag halta lotta resten av kvällen och imorse när jag vaknade gjorde foten så ont att jag tjöt högt i min ensamhet. Inte för att det gjorde ont, har världens högsta smärtgräns, utan för att jag var förbannad på mig själv. Hur klantig får man vara. Tröstade mig med frukost i sängen och mötte sedan upp mina kompisar på McDonald's, det var en sån dag idag, för lite söndagsskvaller. Har även äntligen hunnit få naglarna gjorda och firat legenden som fyller 86 i övermorrn. Han är rolig min morfar. När han fick kronljus i regnbågens alla färger sa han "Men en sak är sekert (man säger så på stockholmska) - jag är ingen sån där gaj (han menade gay). Nu ligger jag i sängen med magen full av både kött, fisk och fågel. Och mimosasallad. Det är så det funkar hos mormor och morfar. Ha en trevlig söndag.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se