isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Livet på en pinne

Kategori: Allmänt

Den här helgen har behandlat mitt liv som en klibbig pannkaka. Upp i luften, flappat runt den några varv för att sedan fångas upp - helt upp och ned. Jag som hatar pannkakor. Att livet kan ta såna tvärvändningar glömmer man lätt bort när allt annat är slentrian. Men med megatur och några klappar på axeln har jag redan fått ordning på oredan, och man kan väl säga att den här våren inte kommer att bli precis så som jag trodde att den skulle bli. Lite mer spännande för att vara optimistisk. Livet är på banan igen men tåget har fått för sig att lägga i några högre växlar ungefär, sluddrigt uttryckt. Hoppas hjärnan har lust att haka på kroppen den här gången, för jag får för mig att knoppen är överarbetad när man sätter sig upp i sömnen och plockar upp telefonen för att säga, "ni ska ha hjärtligt tack, jag vill önska alla en trevlig kväll" och sedan fortsätter sova som om inget hade hänt. Jag undrar innerligt vad jag drömde, och är glad att jag inte sa något otrevligt med tanke på att Jossan var vaken.
 
Annars har dagen varit fin. Har varit och ratschat armhålorna idag. Fick veta att man borde börja göra det nu för att hinna vara hårfri till sommaren, eftersom man måste odla ut ett tomteskägg i armhålan mellan de första vaxningarna. Kan bli knepigt och framförallt pinsamt att springa runt med det i sommar, men när jag tänker efter är det egentligen minst lika pinsamt nu eftersom jag går i linne lika ofta som man äter ris i Kina, och veckovis gör typ fler axelpressar än vad det finns japaner i Tokyo. Hur fan tänkte jag nu. 
 
Har precis tryckt en ganska trevlig middag. Kall kycklingfilé och jordgubbar med banan och turkisk yoghurt. Receptet finns i kokboken nedan. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se