isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Måndagspump med mera

Kategori: Allmänt

Veckan är igångsparkad och som varje vecka inleddes träningsveckan med en Bodypump i Hornstull. Det är en himla tur att man kan pumpa på måndagar för jag har inte den blekaste om vad jag annars skulle pyssla med på måndagskvällarna. Att starta veckan utan bodypump skulle vara lite som att fira midsommar utan krans. Lite halvt menlöst. Idag var det tungt och tufft och varje måndag någon minut in i benlåten, som är klassens första styrkelåt efter uppvärmingen, kommer jag på mig själv med att tänka "varför utsätter jag mig för det här" för exakt så jobbigt är det. Svaret kommer några minuter senare när låten, som jag tycker är den tveklöst tyngsta, är över och mjölksyran rinner ner i skorna och den första endorfiströmmen susar igenom kroppen. Just därför tänker man då och sen är partajet igång.
 
Idag var det ganska så jättetungt. Speciellt under bicepslåten när jag mest ville kravla in under stepbrädan och gömma mig, för hur jag än gör så får jag inte upp den där jäklarns stången. Jag klarar ungefär tio sekunder och sen är det som om en osynlig meskraft tar grepp om mig och där står man och skäms ungefär.
När jag kom hem fick jag fruktsallad, choklad och rödtjut. Har hört att det är bra för hälsan. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se