isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Mellanmål för muskelknutten

Kategori: Allmänt

För ett par dagar sen kom jag över ett recept på ett mellanmål som jag måste dela med mig av eftersom jag misstänker att det är det bästa mellanmålet som uppfunnits sedan indianerna uppfann bananen. Visst, det ser ut som ett resultat av att Hulken dragit i sig en flaska Pisang Ambong och två liter grädde och sedan drabbats av kräksjukan, men bortsett från det smakar det päronglass och innehåller dessutom så mycket protein att det skulle bräcka vilket gladiatormellanmål som helst.
Låt er inte skrämmas för här kommer receptet:

Du behöver:
Äggvita (jag kör på dunk)
Valfritt sötningsmedel (ICAs egna Stevia är så nära socker man kan komma)
Proteinpulver (jag har fått dille på Fitnessgurus med päronsmak)
Kesella

Vispa ägg och stevia tills det stelnar som en marängsmet. Ballongvisp funkar utmärkt men eftersom jag har så svaga biceps kör jag med elvispen. Vispa ner en skopa proteinpulver. Sist av allt, rör ner lite kesella men inte för mycket. Är man megahungrig kan man äta direkt ur bunken men jag tycker det är godare med skål. Om man vill dra det ett steg längre kan man strössla med något man hittar i skafferiet, förslagsvis mandelflarn eller karamellströssel om man nu skulle ha det hemma. Ursäktar bildkvaliten men på grund av den förmodligen sämsta operatören i Sverige, behöver jag nämna vilken, har jag en iPhone 3G för tillfället. Och just det! Handmodell? Ingeborg 94.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se