isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Söndag.

Kategori: Allmänt

Så var snart denna långhelg över och jag kan i ärlighetens namn säga att det känns rätt skönt för att äta så mycket som jag har gjort de senaste dagarna borde vara förbjudet. Jag befinner mig fortfarande i det matkoma jag hamnade i igår och kan man bli bakis av mat så är jag bakfullare än alla ungdomar som var ute och hällde i sig folköl i tanto igår - tillsammans.
Trots matkoma, brutal träningsvärk från igår och eventuell bakfylla har jag varit ute i solen idag och hörreni vädergudar. Nu kan vi väl vara överens. Våren är här, och också för att stanna. Visst? Jag har hängt på Söder och skrattat mig kissnödig åt mitt dödsroliga sällskap. Jag har även varit på Bodycombat i Liljeholmen, men idag tror jag man får kalla det för något annat för idag hade salen förvandlats till en tortyrkammare/ångbastu och svetten sprutade så att jag skämdes. Ett tag trodde jag att jag skulle tuppa av för det gick knappt att få luft. Bakfull, med mat upp i strupen, på Bodycombat i en ångbastu var faktiskt ganska jobbigt. Det var nästan i jobbighetsgrad med ett GRIT-pass och i samma svettighetsgrad som en Hot Mojo-klass. Men, livet är i behåll och nu är det packning som gäller. Har jag sagt att jag ska flytta?
 
Dagens plus: Solen. Helt klart. Plus invigningen av min favoritskinnjacka. 
Dagens minus: Trettiofem kilo tvätt och en källare som ska rensas. Är man ledig så är man.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se