isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Vilken stjärna

Kategori: Allmänt

För några timmar sen var jag på Bodypump. Den här klassen är alltid smockfull och man står ungefär på varandra. Givetvis lägger man då märke till sin granne som man ska dela svettskurar med under passets gång, och idag hade jag en störtskön tjej till granne. Iförd sidenjalingar med snobbenmönster, utsläppt hår och ett par läsglasögon - säkert från Clas Ohlson - på nästippen. Hon såg så härligt ovetande och avslappnad ut. Hon skulle lika gärna kunna vara född igår, men jag tror bara att hon välsignats med en åtråvärd "I don't give a fuck-inställning". Dock matchade hon en pump-stång typ lika bra som klackar gör med mjukisbrallor. Nu kommer vi till det roliga. Bruden var stark som en jäkla häst. Jag höll på att smälla av när jag såg min stång bredvid hennes. Jag kände mig som en flugskit. Och det fortsatte, genom hela passet. Jag har aldrig sett en tjej ta så tunga vikter. Vilken stjärna! Det var nästan så att man skulle haft en autograf. Eller åtminstone frågat vad hon brukar äta till frukost. Kanske satt kraften i sidenjalingarna. Om det är så ska jag lätt köpa ett par. 99 spänn på H&M, det kan ju vara värt ett försök. Frågan är om jag blivit sådär cool än att jag hade vågat. Tror inte det. Men ändå. Jag vart jätteimpad och säger som Petter och Lilla Namo. Hon var king.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se