isasjosten.blogg.se

allt eller inget

4-minuterslurre för den stressade

Kategori: Allmänt

Ibland när man har svinbråttom, eller jättemycket och göra eller helt enkelt bara är skithungrig är det lätt att "glömma" bort att äta ordentligt. Oftast blir det någon vek bar eller kanske banan bara i farten och det är ju himla synd. Bananer i all ära, och "mat" som smakar godis kan ju vara gott men det känns ju lite halvonödigt när vi samtidigt vet att man varken blir starkare eller orkar mer av slarviga mellanmål. Lite som att tanka porschen med vatten. For what liksom.
 
Jag har bokstavligen talat ganska så megamycket på skrivbordet just nu och att ställa mig för att komponera ihop en snitsig trerätters känns för tillfället lika långt bort som att jag någonsin kommer flytta till Hjo eller nåt sånt. Punkt där. Vad jag ville komma fram till är alltså att den gemensamma nämnaren för slarvmellanmålen är tidsbrist och därför tänkte jag ge er ett snabblunchtips: Stress-wrapen!
 
Du behöver:
Ett tortillabröd
Tacosås (eller någon annan sås)
Grönsaker
Kalkon t ex
 
Dödsenkelt, supersnabbt. Klockade och det tog mig 41 sekunder att laga, 2:30 att äta och 55 sekunder att diska tallriken och plocka undan. På cirkus fyra minuter har jag alltså lagat, ätit och plockat undan lunchen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se