isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Hur man bränner 1300 spänn innan man checkat in

Kategori: Allmänt

Om man kan vara proffs, veteran eller nybörjare på att resa så vill jag härmed utnämna mig till årets reseamatör. Det är inte första gången jag totalfailar och råkar ut för en massa otur när jag ska resa. Det är absolut inte heller första gången jag reser. Igår kväll bestämde jag mig ganska sent för att göra mina sista timmar i Stockholm med mina tjejkompisar eftersom de ville fira min uppsats. Hade känts taskigt att inte komma då liksom. Passade även på att droppa min väska i ett av skåpen på Centralen, svinsmart drag tänkte jag och åkte nöjd och glad och mötte upp mina kompisar. Klockan 3.30 sa jag hejdå och skyndade mot Centralen för att plocka upp väskan och ta flygbussen. När jag kommer till Centralen är det låst. LÅST. Jag låtsasgrinade lite i biljettdisken och efter många om och men kom en väktare och låste upp åt mig. Försenad till Arlanda möter jag upp en tjejkompis i klassen. Ska precis checka in när jag märker att jag inte har något pass. VA. Tänkte jag bara och fick panikta taxi till Polishuset som skulle öppna 6 (boarding 6.35). Som tur var gick det snabbt att fixa, och trettonhundraspänn fattigare kan jag konstatera att det här med ekonomi inte är min grej. Tur att jag tar examen snart. Men. Här sitter man i en rätt trevlig stad med en ganska trevlig utsikt och en lite trevlig Oliver. Och så bubblet såklart. Helt klart värt trettonhundraspänn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se