isasjosten.blogg.se

allt eller inget

När dröm blir till verklighet

Kategori: Allmänt

Härom natten drömde jag att jag var på ett Grit Plyo-pass i en av föreläsningssalarna på Sveavägen. Vår gamla professor Jan var instruktör och sprang runt och instruerade med läroboken hur man skulle hoppa högre. Hur jag än bar mig åt ville inte fötterna lämna golvet. De var blytunga och jag blev så himla frustrerad i den här drömmen att jag ville hoppa ut genom fönstret. Fine, ekonomistyrning var väl inte min kurs men när vi äntligen skulle få betyg i Grit Plyo såg jag väl en liten chans, antagligen. Det hela slutade med att jag blev tilldelad tio straffarmhävningar. Så tänkte jag tillbaks på den märkliga men för tillfället logiska drömmen idag när jag promenerade till gymmet och föreställde mig hur jag kaxigt hoppade upp på bänken och brände av några sköna enarmsarmhävningar - för att plocka pluspoäng.
Givetvis var jag tvungen att testa detta idag efter Bodypumpen, och det gick... inte alls. Pladaskade i marken som en tung pannbiff och upp kom jag absolut inte. Men, mina vänner. Ingenting är omöjligt så jag och några sköna lirare kom överens om att enarmsarmhävningen ska sitta - i slutet på augusti.
Annars har jag varit superseriös idag och skrivit C-uppsats i ett rasande tempo. Bodypumpen var precis så sköntung som en Bodypump ska vara och jag har långkok kvar i kylen. Imorgon får jag sova lite längre och jag har ett helt Biggest Looser-avsnitt att se. Nu får ni ursäkta. Jag ska öva.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se