isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Nöjd x 1000

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort precis det jag älskar att göra allra mest - tränat, varit i solen, och hängt med trevliga människor. Dagen började visserligen med ett snabbt handledarmöte men det var överstökat lagom tills solen började ligga på, och efter en skön promenad till St Eriksbron, en rekordsvettig Bodycombat och en superlunch och häng på bryggan vid Liljeholmskajen hade jag glömt bort allt som kallas metodkritik och teorikopplingar.
Vi stannade där på bryggan i flera timmar och när klockan slog eftermiddag kändes fyra timmar alldeles för långt bort för att vänta på GRIT-passet som har blivit en trevlig tisdagstradition, så jag fick med världens bästa instruktörs-Elin på en PW och lite utegymmande för att suga in det sista av solen innan dödspasset (för det är just vad det är, på ett dödshärligt sätt).
I torsdags när jag var på ett annat GRIT Strenght-pass fick jag skämmas för de vikter jag tog på stången. Antingen käkar man dynamit på Östermalm, eller Vasastan eller vad det nu är, eller så har stammisarna specialvikter urtömda på sand för att kunna skrämma skiten ur främlingar som kommer dit, men tjejerna och killarna på Spårvagnshallarna var inte alls blyga med vikterna. Nu snackar vi inte ett kilo hit eller dit. 50% av kroppsvikten var det som gällde och mina vanliga vikter såg ut som flugvikter jämfört med grannarnas.
Det fick mig att undra om det bara är jag som tror att tjugo kilo på stången är jobbigt nog och därför lassade vi på lite extra idag. Även om jag inte alls närmade mig hälften av min kroppsvikt var det aptungt. Tömd på både svett, energi och med årets första solbränna checkar jag ut från det roliga livet och beger mig in i allvarets värld. Dock med tända ljus, lite rödpang och ett väldigt bra humör efter en fantastisk dag. Det blir vad man gör det till.
 
 
 
 

Kommentarer

  • A säger:

    hallå när ska jag få hänga med? ser väldigt härligt ut...

    Svar: Om det är A som är arslet, när du slutar vara snorunge, om det är Anna, när du vill såklart ;)
    isasjosten.blogg.se

    2013-05-08 | 13:39:35

Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se