isasjosten.blogg.se

allt eller inget

pissdag blev hissdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft en sån där dag då man inte vet om man ska gråta eller skrika, när tankarna snurrar snabbare än popexpressen på Grönan och när fokus har dragit på semester till Mallorca. När huvet känts som en vattenballong och man tycker att man matchar en daggmask i IQ-nivå. En helvetes jävla pissdag helt enkelt. Nu tror ni kanske att jag var ute och slirade och fick i mig några järn för mycket igår men så var absolut inte fallet. Det är den fasansfulla examensarbetepaniken som har smugit sig på och jag ogillar det minst lika mycket som orättvisa och julkorv. Tänk att jag som varit lugn som en filbunke skulle drabbas av panik. Typiskt. När gråten kom för nära i eftermiddags packade jag min nya fina träningsväska och åkte iväg för att träna ett par timmar. Tänkte att det skulle vara skönt att slå ut frustrationen i luften en stund på en Bodycombat men eftersom att klockan var så lite klämde jag in en GRIT Cardio på vägen dit. Har aldrig testat den kombon förut och egentligen låter det ju rätt galet att kombinera två tunga konditonsklasser med varandra men vad ska man säga. Gillar man att testa gränser så gör man. Jag har aldrig varit på ett GRIT Cardiopass med fräscha, dvs oBodypumpade ben, vad jag kan minnas men jag måste säga att passet inte blev det minsta lättare för det. Tvärtom kanske till och med och har jag inte fått rynkor än får jag det väldigt snart med tanke på alla de grimaser som vänder ut och in på ansiktet varje gång. Att vi bara var sex deltagare och hade riktigt med utrymme gjorde dessutom att eventuellt fusk var omöjligt och spurterna har nog aldrig känts så tunga som idag om jag ska vara ärlig. Skönt var det iallafall men jag kände mig ruskigt skakis på vägen till Combatpasset efter. Som tur var hann jag precis dit och byta om innan det var dags, så jag hann inte känna av tröttheten så mycket innan passet drog igång och satan vilken skön energi det var i salen idag! Massa leenden, pepp och svett och såhär efteråt känner jag mig lite smålycklig. Har ni någon gång funderat över meningen med träningen? Magrutor, vältränad kropp och att slå rekord i chins? Glöm det. Det är precis det som hände mig nyss. Den vände min dag.
 
Livet var ju inte tråkigt här precis...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se