isasjosten.blogg.se

allt eller inget

SOL

Kategori: Allmänt

Idag skulle jag vilja påstå, om än bara för ett par dagar, att sommaren kom till Stockholm och det finns inte många saker som gör mig på så bra humör som just sommaren så idag bestämde jag mig för att prioritera om. Eftersom det finns en gammal C-uppsats som ligger och skräpar och väntar på att bli klar och dessutom en vinterblekt kropp som skriker efter sol och värme och glass och utomhus och allt vad sommaren innebär gäller det att spela sina kort rätt för att få bukt med båda delarna. Jag kom på en rätt okej idé idag. Om jag skriver C-uppsats fyra effektiva morgontimmar och fyra effektiva kvällstimmar har jag ju hela dagen på mig att göra annat. Idag till exempel, har jag lekt sällskapsdam exakt precis hela dagen. Problemet är bara att jag inte hunnit sitta de där effektiva timmarna än. Tur att jag har tvätt-tid och ändå måste sitta vaken ett bra tag till. Listar dagens plus och minus i brist på annat.
 
Dagens minus:
- Jag sumpade mitt busskort någonstans mellan Östermalmstorg och Slussen.
 
Dagens plus:
- Har registrerat det på SL:s hemsida, får ett nytt i brevlådan.
- Att tvärbanechaffisarna aldrig blippar mitt kort. Sparade alltså in hela den "reskassa" jag laddat på tills jag får tillbaks mitt busskort. Både till och från Liljeholmen. Bingo.
- Frukosten i solen på Urban Deli med Oliver.
- Fick åka båt i solen till frukosten på Urban.
- Hann hänga en stund (i solen) på takterassen på Anglais. Blir inte tråkigt att jobba där i sommar.
- Konstatera lyckan av en glasspaus (i solen) en måndagseftermiddag. Att göra det med en av mina favoritpersoner i världen är svårslaget.
- Bodypumpen i Hornstull. Fuck jag älskar att träna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se