isasjosten.blogg.se

allt eller inget

Valborg och 1 Maj

Kategori: Allmänt

Ibland när hjärnan gått på högvarv lite för länge brukar jag försöka ta timeout ett tag, helst ett par dagar för att få lite perspektiv på saker och ting. Då rensar jag skallen och städar hjärnan. Gör ingenting som kräver någon form av hjärnkapacitet. Tittar på dum-TV och gör slut på kroppen på olika sätt. Det är himla effektivt det där för oftast känner jag mig rastlös bara efter ett par timmar och innan jag har hunnit blinka har jag hunnit med både det ena och det andra som jag vanligtvis inte hinner med.
 
Nu har jag tagit mig lite ledigt från uppsats och jobb i ett par dagar för att ladda om, och oj vad jag har hunnit med grejer. På mindre än 48 timmar har jag städat min lägenhet, lämnat in min iPhone på service (skaffa aldrig en iPhone 5), varit på Bodycombat, druckit vin och spelat spel med kompisar i Stockholm, druckit en halv öl i Uppsala, ätit kebab två gånger, tagit en väldigt lång PW och tränat på utegym, fixat fransar hos Wanda, varit på Ikea och handlat alldeles för mycket köksredskap, stuvat om ett källarförråd och hängt med både mamma och mitt favvo-par. Jag är sjukt nöjd och när jag tänker efter känner jag mig även sjukt redo för Maj. Sista rycket, nu kör vi.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

isasjosten.blogg.se